onsdag 20 januari 2010

That´s Amore?


Det verkar vara en fälla, hör bara på namnet, ett billigt trick för att locka till sig par! Henrik var skeptisk när jag talade om att jag och min flickvän hade planerat en dejt på den italienska restaurangen That´s Amore här i Göteborg. Men, jag hade hört en del gott om denna krog och Stina ville äta italienskt så vi valde att satsa på osäkert kort.

När jag kom in i restaurangen var min omedelbara tanke att Henrik hade rätt. Vi fick stå i fem minuter strax innanför dörren i den märkligt planerade ingången. Genomfartsled för kunder och servispersonal, som sprang förbi utan att hälsa eller ta någon som helst notis där vi stod och såg nyanlända ut.

När vi väl fått ett bord såg jag att fast personalen var stressad och frånvarande var åtminstone priserna bra. Förrätter under hundralappen och huvudrätterna runt 100-200 kronor. Jag tänkte mig att musslor var en lämplig rätt för en kärleksmiddag, Stina ville först inte ha någon förrätt men jag övertalade henne att prova brushetta, eftersom jag tänkte att hon ville ha en lite mindre förrätt. Jag beställde deras billigaste vita vin till.

Kanske berodde det på att jag besökt Sjömagasinet helgen innan, men musslorna var intetsägande. Stinas tre brushettas med tre olika pålägg var gigantiska! Maten kom snabbt, vilket definitivt är ett plus, men servitören fortsatte vara förvirrad när han bad om ursäkt för att Stina fått fel förrätt, fast hon inte alls fått fel.

Det som räddade oss och That´s Amore från pinsamt nederlag var entrecoten, som var lagom stor portion, saftig, röd inuti utan att vi bett om det, och hade goda tillbehör som serverades separat.

Vi var nu så påverkade av vinet att vi förlät serveringspersonalen, drack deras goda kaffe och lämnade dricks trots all förvirring.

http://thatsamore.se/

Inga kommentarer: