måndag 29 augusti 2011

Fanous Café















Det är inte ofta man hittar, vad jag kallar guldkorn. Ett guldkorn kan vara en kvarterskrog, som med kärlek lagar sin mat till ett bra pris och serverar den med lika stor kärlek till sina gäster. Jag har nu fått ett guldkorn runt knuten. Fanous Café serverar Göteborgs godaste och mest genuina persiska mat. De serverar persiska klassiker som lammlägg, och kyckling med berberis men också mer extrema delikatesser som ögon, hjärta och hjärna, med ris och en lätt syrlig buljong. Och de älskar sina gäster.

Mätt med med lyckotårar i ögonen gick jag därifrån efter mitt första besök.

Jag hade länge planerat att testa detta ställe, men av någon anledning väntat. Den eminente matrecensenten Erik Almqvist fick mig att ändra beslutet. Och det har jag inte ångrat.


/Artillerigatan 8 A
GÖTEBORG
Gamlestan
031-20 00 54

Länk till Eriks recension i metro:
http://www.metro.se/noje/vi-har-tyvarr-inga-ogon-i-dag/EVHkfD!vSBfhQOuUFZ3/


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag måste verkligen hålla med! En matupplevelse som få restauranger/caféer erbjuder. deras relation till mig som kund gör min måltid speciell och extra njutbar!