torsdag 25 mars 2021

Jesses krog - Kärrtorp


Jesses har redig husmanskost med en salladsbuffé med rivna morötter, majs på burk, konserverad ananas, fefferonis, och Rhode Island- sås. Jag undviker pastan och kycklinggryta med thailändska smaker, men äter gärna persiljebiffar, och fiskgratäng.

Jag tar ibland med mig min dotter som är två och halvt år till Jesses. Sist försökte jag få henne att smaka på persiljebiffar, potatismos och morots- riv, men hon ratade allt, tog en tesked lingonsylt och övergick sedan till att äta sig mätt på skivat vitt bröd med Bregott från små plastförpackningar. 

Pensionärer och byggarbetare är det största klientelet på  Jesses. Att det även blivit något av en favorit för mig beror nog på att jag har en rätt känslig mage.  Har vid ett tillfälle fått diagnosen IBS då läkaren vid en grundlig undersökning inte kunde hitta orsaken till mina magsmärtor. Har testat växtbaserad kost, paleo vegan, vegetariansk mat men det är bara Jesses husmanskost som gör magen lugn. 


Inga kommentarer: