söndag 14 februari 2010

Pizzeria Mums



Jag upptäckte det här guldkornet när jag nyss träffat min nuvarande flickvän Stina som bodde på olofshöjds studentboende som ligger i närheten. Ägarna har rötter i Eucador och enligt deras hemsida ska pizzorna vara inspirerade av det lokala köket. Till exempel har de flera kycklingpizzor och använder en del piri-piri. Deras SM- pizza som erhöll en andraplats innehöll dock souvas som är torkat renkött och egentligen en samisk ingrediens. Kanske kan det finnas likheter mellan samerna och bergsindianer i Eucador?

Jag är dock mest förjust i deras kebab-båt, en halvinbakad kebabpizza med ett kebabkött som saknar motsvarighet, och en krämig tzatsiki, som gifter sig väl med den trådiga smältosten. Jag nämnde i ett annat inlägg min svåra period som jag associerade med preem-macken. Pizzeria Mums brukade jag också besöka under denna period, men medan preem-macken gjorde mig desillusionerad var Pizzeria Mums goda kebab-båtar trösterika och en bra ersättning för anti-deppressiva.

Ta spårvagn 4 från centrum till Almedal och gå till höger.

http://www.pizzeriamums.se/

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Björn, var också på pizzeria mums för några månader sedan, kebaben är riktigt bra, jag håller med. Var det inte de som vann pizza-vm?

Parsifal362 sa...

Tjenare allihopa, håller med, pizzeria mums är verkligen riktigt bra, jag var där för ett tag sedan, Pizzeria Margarita var verkligen en dröm!!

Parsifal362 sa...

Tjenare allihopa, håller med, pizzeria mums är verkligen riktigt bra, jag var där för ett tag sedan, Pizzeria Margarita var verkligen en dröm!!